Aconsegueix un iPad aquest estiu… llegint!

• Què és?

Llegir té premi és un concurs de lectura pensat per gaudir del plaer de la lectura a l’estiu. Organitzat pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració de Legiland Club.

• A qui va dirigit?

A joves lectors entre 8 i 16 anys com tu.

El concurs compta amb dues categories de participants: lectors de 8 a 11 anys i de 12 a 16. Així que, si per exemple tens 9 anys, no has de patir que un altre lector de 15 llegeixi més títols que tu. Les dues categories d’edat fa que tot sigui molt més emocionant!

• Com funciona?

Aquesta és la millor part. El concurs té una web pròpia. Un cop inscrit, podràs navegar entre els més de 500 títols en català, castellà i anglès seleccionats per aquesta edició 2019. Pots veure ràpidament la sinopsi, el nombre de pàgines, si altres usuaris l’han puntuat o també si alguna biblioteca participant el recomana. A més de poder buscar títols filtrant per edat recomanada, idioma i gènere. A més, podràs accedir directament al catàleg habitual de la teva biblioteca (Aladí) per veure si el tenim disponible en paper en aquest moment i també veure si està disponible a eBiblio per agafar-lo en préstec en versió digital per al teu mòbil, tauleta o llibre electrònic.

També veuràs que cada títol té uns punts possibles. Aquests són els màxims punts que pots obtenir si, després de la lectura, respons a un senzill qüestionari de comprensió lectora.

Així doncs, a mesura que vagis llegint els llibres i còmics que et vinguin de gust i responent els qüestionaris, aniràs acumulant punts. A més a més, amb aquests punts podràs desbloquejar equip per personalitzar el teu avatar lector!

• Sol o acompanyat?

Llegir és normalment una activitat individual i tranquil·la. Però, si vols, en aquesta edició de Llegir té premi també pots formar equip amb els teus amics i amigues i crear un club de lectura (o clan que se’n diu als videojocs). A més a més de la puntuació individual, també podreu optar així a la categoria extra de club de lectura, amb el seu propi rànquing i premis.

• Quin és el calendari?

Et pots inscriure fins al 30 de juny. Després, podràs llegir tant com vulguis des de l’1 de juliol fins al 12 de setembre.

• Per què t’interessa?

Per descobrir noves històries, personatges, aventures i misteris que t’acompanyaran des d’aquest estiu i per tota la vida.

Per conèixer altres nois i noies que han sentit el mateix que tu en llegir aquell capítol memorable d’aquella història que, tot i que fa setmanes que vas acabar de llegir-la, encara et ronda pel cap.

Per saber tot allò que les biblioteques públiques podem oferir-te sempre de manera gratuïta: la col·lecció de llibres per agafar en préstec, però també les nostres recomanacions de lectures.

Perquè a tots ens agrada guanyar un premi material de tant en tant. I en aquesta edició del Llegir té premi les recompenses són molt temptadores.

• Quins premis materials puc guanyar?

Els premis per als guanyadors en ambdues categories (de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys) són:

1. Primer guanyador: iPad d’última generació.
  2. Segon i tercer guanyador: un rellotge intel·ligent (smartwatch).
  3. Quart i cinquè guanyador: lot de llibres.

Els lectors que formin part d’algun equip (mínim 2 i màxim 10 integrants) tenen la possibilitat, a més a més, d’aconseguir el premi següent per categoria d’edat al club més lector:

1. Lot de llibres a repartir entre els seus integrants.
  2. Medalla individual i certificat acreditatiu.

• En resum…

Així que ja ho saps! Si ja has descobert l’inimitable plaer de llegir, aprofita i participa. T’ho passaràs encara millor que fins ara! I si encara no has trobat aquella història que et robi el cor, aquí trobaràs un bon munt de possibilitats per enamorar-te de la lectura. I a més a més podràs optar a aconseguir els premis!

Feliç lectura a tothom!!