De Mot en Mot

El grup de lectures en veu alta De mot en mot és un projecte de l’associació HI SOM.  Té la finalitat d’apropar la cultura escrita, el conte per adults a tothom, fins i tot a aquelles persones que, pel motiu que sigui, no poden llegir o tenen un baix nivell de comprensió lectora.
L’Íngrid Van Gerven i la Núria Noguera en són les dinamitzadores. Elles dues fan la tria dels textos sempre en català i escrits per dones i són elles les que llegeixen i les que plantegen algunes preguntes als oients  i s’anirà interpretant allò que s’hi diu, allò que l’autora ens vol mostrar.

De mot en mot, de paraula en paraula es va tramant una història. Els processos d’aprenentatge necessiten temps, cadascú va al seu ritme i de mica en mica es van aconseguint petites fites. De paraula en paraula anem creixent. Però no només llegim la paraula escrita, també llegim il·lustració, escoltem música, teatralitzem … Per a conferir una mirada diferent a cada lectura i cada sessió.

L’activitat és gratuïta i es realitza cada 1r i 3r divendres de mes a la sala d’actes de la Biblioteca Marc Vilalba de Cardedeu.  A les 18h de la tarda. Si voleu fer-ne un tastet us deixem aquest reportatge que va fer Radio Televisió Cardedeu

També podeu veure las sessions que es van realitzar durant al confinament al canal de RTVC.

Qui ho dinamitza?

La Núria Noguera
Acollidora en un Espai Familiar a Barcelona. Alumna de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès i actualment presidenta de l’associació HI SOM, entitat que va néixer a Cardedeu l’any 2014 per vetllar per la inclusió de persones amb alguna discapacitat i amb risc d’exclusió, i que treballa amb xarxa amb altres entitats i persones per aconseguir els mateixos objectius i una societat mes justa. Ha escrit i autopublicat dos reculls de contes: Tu i jo i Aquí dins. Va guanyar el 1r Premi literari: Premi Victor Alari 2017 (Ràdio Cubelles) pel conte “Obrint finestres”. Ha quedat finalista al Premi Tal Com Sents de Terrassa amb el conte “Des del cor fins als pulmons”. Publicat al recull del concurs “Dilema i altres relats”
Íngrid Van Gerven
Filòloga i formada en temes d’escriptura expressiva al Therapeutic Writing Institute, centre de referència als Estats Units. Facilitadora acreditada d’escriptura terapèutica (Certified Jorunal Facilitator). Facilitadora acreditada de Journal to the Self (Diari d’una Descoberta), una metodologia desenvolupada per Kathleen Adams. Facilitadora acreditada de Writing Though Transitions, una metodologia de Leia Francisco que acompanya les transicions a través de l’escriptura. Alumna, igual que la Núria, a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès.

Sílvia Morilla
és la il·lustradora que dibuixa en directe i ens mostra la seva visió al final de la tertúlia. Ella és mestra de formació i va fer un postgrau a l’escola Thau de Barcelona.  Ha publicat amb en David Vila i Ros I si expliquem un conte? (Hi Som editorial)  i Sabates Esblanades. Es van conèixer en una de les sessions de lectures en veu alta De mot en mot

PERQUÈ LLEGIM CONTES?

El conte ens apassiona; és una petita gran meravella que ens transporta a un món de ficció i que ens permet compartir emocions i experiències viscudes. És directe i té un missatge subjacent més potent encara. El conte és un gènere desconegut, interpretable perfectament en grup. Per la seva llargada, en podem llegir un de sencer a cada sessió, fins i tot el rellegim més d’una vegada, si cal.