I TU, SAPS QUI ET VIGILA?

Fa pocs dies enrere vaig llegir una notícia sobre la Xina. El govern està implementant una nova tecnologia amb intel·ligència artificial: es tracta del reconeixement facial, que els ajudarà a valorar qui és més bon ciutadà. Aquest bon ciutadà, perpètuament vigilat, aconseguirà punts en un carnet que li permetran aconseguir l’accés a les millors universitats o a poder aconseguir un préstec. Us deixo la notícia en aquest enllaç.

Quan i com de vigilats estem? Perquè recullen les nostres dades en servidors? Com les utilitzen? El món s’està convertint en un “gran germà”? Què és el Big data? Què en sabem de tot plegat?

Per estar una mica més informats, i per què aquesta xerrada m’ha agradat molt pel seu contingut i la seva brevetat, us la passo en el següent vídeo, molt interessant i il·lustratiu, perquè potser ens hauríem de preocupar una mica més d’allò que deixem que se sàpiga de nosaltres.

Llibres sobre el tema que trobareu a les Xarxa de Biblioteques

A la Biblioteca Marc de Vilalba hi trobareu: