Lecxit, lectura per a l’èxit educatiu

A la Biblioteca de Cardedeu s’està portant a terme el programa Lecxit, lectura per a l’èxit educatiu. Aquest programa, ideat i promocionat per la Fundació Jaume Bofill, té com a objectiu incrementar l’èxit educatiu a través del treball per la millora de la comprensió lectora. La clau de LECXIT està en el fet de treballar de forma lúdica i amena, gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que hi participen. Aquest programa s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entorn (Programa en conveni entre l’Ajuntament i el Departament d’Ensenyament). A Lecxit hi participen nens i nenes de les cinc escoles de primària i la Biblioteca Marc de Vilalba com a punt de trobada. Enguany és la tercera edició d’aquesta experiència al municipi. Des de la Biblioteca, els tècnics oferim assessorament i guia lectora, tant als voluntaris com als escolars i vetllem perquè aquesta activitat pugui desenvolupar-se amb tota normalitat en el marc de l’espai infantil les tardes de dimarts i dijous. Estem a disposició dels voluntaris i infants per a crear espais de lectura confortables i adequats dins de la biblioteca, buscar llibres sobre allò que vulguin conèixer, suggerir-los lectures i oferir alternatives en cas que no trobin allò que volien, guardar llibres d’una setmana per una altra i oberts a tot allò que pugui sorgir.

Si estàs interessat en fer l’acompanyament lector poseu-vos en contacte amb la Biblioteca de Cardedeu: b.cardedeu.mv@diba.cat – tel. 938 711 417

Informeu-vos sobre el Pla Educatiu d’Entorn

Informeu-vos del Programa LECXIT