Little Free Library, petites biblioteques lliures

Sabeu què són els llibres lliures?

Fa temps que es va començar a sentir a parlar del Book Croosing, una iniciativa que fomentar l’intercanvi de llibres alliberant-los en espais públics i donar la oportunitat a una altra persona que el pugui llegir.

En aquesta notícia volem parlar del projecte “Little Free Library” amb aquesta mateixa filosofia d’alliberar llibres i l’objectiu de promocionar l’accés a l’alfabetització i de promoure el gust per la lectura.

La iniciativa va sorgir d’un noi de per homanetjar el seu pare, antic professor d’escola, va crear una biblioteca lliure al seu veïnat, a Wisconsin, l’any 2009.

De mica en mica la iniciativa ha anat guanyant territoris i des del 2010 s’han creat 28.000 “petites llibreries lliures” en 80 països.

A la pàgina oficial del projecte hi trobareu un manual en pdf on hi ha les instruccions de com fer una petita biblioteca lliure que com a norma s’ha de fer amb material reciclat,  així com un mapa per veure allà on se’n poden trobar.

Se n’hi troben de moltes formes i colors, casetes de fusta decorades, troncs d’arbres amb la biblioteca incorporada, i un munt d’idees molt imaginatives.

Actualment a Espanya només n’hi ha dues, en concret a Madrid, però a Catalunya no n’hi ha cap? Algú s’anima a prendre la iniciativa?

Fonts d’informació i lloc on ampliar informació

cabina biblioteca lliure