Està oberta la Biblioteca de Cardedeu?

La Biblioteca de Cardedeu està oberta des del dilluns 8 de juny. Mica en mica ens anirem adaptant a les diferents fases del desconfinament acondicionant el servei a les necessitats i exigències en matèria sanitària. Els serveis actius fins ara són:

BÚSTIA DE DEVOLUCIONS

Des del dimarts 26 de maig ja està oberta la bústia de devolucions les 24 hores del dia.

PRÉSTEC DE DOCUMENTS

Podeu recollir els documents reservats en el següent horari:
Matins: dilluns, dimecres i divendres de 10 a 13.30 h
Tardes: dimarts i dijous de 16 a 19 h

HORARI ATENCIÓ TELEFÒNICA

• De dilluns a divendres: de 10 a 13 h i de 16 a 19 h.

Els telèfons de CONTACTE segueixen actius:
– Fix: 938 711 417
– Mòbil: 686 15 79 46

I també… correu electrònic: b.cardedeu.mv@diba.cat

RESERVA PRÈVIA

És recomanable fer reserva prèvia del document:

• Consulteu el catàleg Aladí  per saber si està disponible el document desitjat
  • Feu-nos la reserva per correu electrònic: b.cardedeu.mv@diba.cat. Indiqueu-nos el vostre nom complet i/o núm. de carnet de biblioteca.
  • També podeu fer la gestió de reserva per l’opció “Cita prèvia” que trobareu a la Biblioteca Virtual XBM
  • Ens posarem en contacte amb vosaltres per dir-vos quan ho podeu passar a recollir.

Recordeu:

• Necessiteu portar el carnet de la biblioteca per al préstec.
    • Serà obligatori l’ús de la mascareta per accedir a la Biblioteca.
    • Caldrà guardar les distàncies de seguretat.
    • L’accés a la biblioteca serà d’un en un i només es pot accedir al taulell principal.
    • Desinfecteu-vos les mans amb el gel hidroalcohòlic que hi haurà a l’entrada.
    • No està permès l’ús dels lavabos, excepte en casos d’estricta necessitat.

Proves ACTIC?
Ja es poden fer les proves ACTIC. Podeu fer la inscripció i trobar tota la informació consultant el seu seu Web.

Preguntes freqüents:

Es podrà fer l’Aula d’Estudis?
No s’ofereix Aula d’estudis de primavera ja que l’ús de l’espai de la Biblioteca no es preveu fins que arribem a la Fase 2. L’Aula d’Estudis de Final d’Estiu també depèn de la Fase on estiguem en aquell moment.

Quines fases es preveuen per a l’obertura de les biblioteques?

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya recomana que la posada en funcionament de les biblioteques es faci a partir de les fases següents:

• Fase 0. Preparació de les instal·lacions i adaptació dels serveis – Es preveu també que es pugui fer el retorn de documents mitjançant la bústia de retorn.
    • Fase 1. Sense accés lliure als espais de la biblioteca – Servei de préstec de documents prèvia reserva per part l’usuari a través de mitjans telemàtics o telefònics – Devolució dels documents en préstec per part dels usuaris en els espais especialment habilitats.
    • Fase 2. Accés limitat als espais de les biblioteques – Els usuaris poden accedir a determinats espais de les biblioteques preferentment mitjançant cita prèvia i en franges horaris concretes i amb una limitació en el temps màxim d’ús – El nombre de punts de lectura en cada franja horària es limita a un terç de la capacitat màxima de cada espai habilitat – No es pot accedir directament a la col·lecció documental – Només es podrà fer ús públic dels aparells o dispositius electrònics de la biblioteca (ordinadors, televisors, etc.) si es pot garantir la seva desinfecció després de cada ús.
    • Fase 3. Programació d’activitats culturals, sessions de formació, etc. – Actes culturals limitats a un terç de la capacitat màxima i sempre menys de 30 persones.
    • Fase 4. Recuperació total dels serveis i tornada a la normalitat.