Quan obrirà la Biblioteca de Cardedeu?

BÚSTIA DE DEVOLUCIONS
A partir de dimarts 26 de maig ja estarà oberta la bústia de devolucions.

PRÉSTEC DE DOCUMENTS
A partir del dilluns 1 de juny podeu venir a demanar documents en préstec. És recomanable fer reserva prèvia del document:

1. Consulteu el catàleg Aladí  per saber si està disponible el document desitjat
  2. Feu-nos la reserva per correu electrònic: b.cardedeu.mv@diba.cat. Indiqueu-nos el vostre nom complet i/o núm. de carnet de biblioteca.
  3. També podeu fer la gestió de reserva per l’opció “Cita prèvia” que trobareu a la Biblioteca Virtual XBM
  4. Ens posarem en contacte amb vosaltres per dir-vos quan ho podeu passar a recollir.

Recordeu:

1. Serà obligatori l’ús de la mascareta per accedir a la Biblioteca.
  2. Caldrà guardar les distàncies de seguretat.
  3. L’accés a la biblioteca serà d’un en un i només es pot accedir al taulell principal.
  4. Desinfecteu-vos les mans amb el gel hidroalcohòlic que hi haurà a l’entrada.
  5. No està permès l’ús dels lavabos, excepte en casos d’estricta necessitat.
  6. Necessiteu portar el carnet de la biblioteca per al préstec.

HORARI ESPECIAL DESCONFINAMENT
S’ha modificat l’horari habitual per un horari especial desescalada del confinment. Aquest horari pot anar canviant a mesura que anem avançant en cada una de les fases

• Dilluns, dimecres i divendres de les 10 a 13.30 h.
  • Dimarts i dijous de 16 a 19 h.

Els telèfons de CONTACTE segueixen actius:
– Fix: 938 711 417
– Mòbil: 686 15 79 46
I també… correu electrònic: b.cardedeu.mv@diba.cat

Es podrà fer l’Aula d’Estudis?
No s’ofereix Aula d’estudis de primavera ja que l’ús de l’espai de la Biblioteca no es preveu fins que arribem a la Fase 2. L’Aula d’Estudis de Final d’Estiu també depèn de la Fase on estiguem en aquell moment.

Quan es podran fer les proves ACTIC?
Preveiem que dins la fase 2 de l’obertura del servei de biblioteca que preveu l’accés limitat a determinats espais. Aquesta previsió dependrà també del que disposi el Servei d’Inclusió i Capacitació Digital de la Generalitat de Catalunya. Podeu estar-ne informats consultant el seu Web. La darrera informació que han facilitat és la pròrroga de la suspensió de les proves ACTIC fins el 17 de maig de 2020.

Quines fases es preveuen per a l’obertura de les biblioteques?

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya recomana que la posada en funcionament de les biblioteques es faci a partir de les fases següents:

• Fase 0. Preparació de les instal·lacions i adaptació dels serveis – Es preveu també que es pugui fer el retorn de documents mitjançant la bústia de retorn.
  • Fase 1. Sense accés lliure als espais de la biblioteca – Servei de préstec de documents prèvia reserva per part l’usuari a través de mitjans telemàtics o telefònics – Devolució dels documents en préstec per part dels usuaris en els espais especialment habilitats.
  • Fase 2. Accés limitat als espais de les biblioteques – Els usuaris poden accedir a determinats espais de les biblioteques preferentment mitjançant cita prèvia i en franges horaris concretes i amb una limitació en el temps màxim d’ús – El nombre de punts de lectura en cada franja horària es limita a un terç de la capacitat màxima de cada espai habilitat – No es pot accedir directament a la col·lecció documental – Només es podrà fer ús públic dels aparells o dispositius electrònics de la biblioteca (ordinadors, televisors, etc.) si es pot garantir la seva desinfecció després de cada ús.
  • Fase 3. Programació d’activitats culturals, sessions de formació, etc. – Actes culturals limitats a un terç de la capacitat màxima i sempre menys de 30 persones.
  • Fase 4. Recuperació total dels serveis i tornada a la normalitat.

No hi ha data fixada per a cap d’aquestes fases i un cop entrem a la primera fase, el compliment de les propostes de cada una dependrà de les exigències que ens marqui l’espai, la capacitat d’adeqüació sanitària i també segons les condicions sanitàries que marqui l’Ajuntament de Cardedeu. Des d’aquesta pàgina us anirem informant progressivament de cada un dels avenços cap a la normalització del servei.

Cuideu-vos molt i cuideu els altres!