Què ha passat a la Biblioteca de Cardedeu?

Des de finals d’estiu, la Biblioteca de Cardedeu ha estat en constant transformació. Les feines han estat lentes i sovint enutjoses perquè tot d’una va desaparèixer el taulell d’entrada, punt de referència per a tothom qui entra a la Biblioteca.

La tecnologia avança i poc a poc es va aplicant per a gestionar les tasques més mecàniques. Des de fa gairebé cinc anys, totes les biblioteques noves de la Xarxa de Barcelona, ja neixen amb aquesta tecnologia que permet a l’usuari gestionar-se els préstecs, les renovacions i les devolucions. A Cardedeu hem engegat les màquines d’autopréstec aquest mes de desembre de 2017.

Això suposa un canvi important i que considerem beneficiós per a les dues parts: per als que hi treballem i per als qui feu servir la biblioteca habitualment. Què hi guanyarem amb aquesta modernització del servei de préstec?

• Com a equip de treball ens ha de permetre estar més pendents en l’atenció a les persones, orientant en lectures, informant d’activitats, donant suport als adults i els infants  que es connecten a Internet, atenent a les activitats,  fent tries de novetats o seleccions literàries, generant noves propostes…
  • Aquesta tecnologia ens permet agilitzar processos prou enutjosos com l’inventari o les estadístiques d’ús de la Biblioteca.
  • Els ciutadans guanyen en autonomia i al nostre entendre acabarà comportant un canvi de model d’aquest servei. L’autonomia ciutadana en els usos del servei de biblioteca ha de conduir a conèixer-la més i sentir-se’n més partícips i estimar-la a fi d’escurçar la distància entre els ciutadans i els que hi treballem, i a proposar canvis amb coneixement de causa.
  • Els ciutadans que fan servir el servei de préstec guanyen en privacitat. La tria de lectures és una activitat privada i personal protegida i des de les biblioteques no s’han desat mai les lectures triades pels lectors. L’autopréstec és un pas més en aquesta privacitat.

Des de les màquines d’autopréstec es poden fer les devolucions dels documents que tornem, renovacions dels que ens cal tenir uns dies més, i per suposat, els préstecs. La única condició és portar el carnet de biblioteca. Si sou dels que sovint us el deixeu a casa, ara ja podeu portar-lo al mòbil.