Un lleó a la biblioteca

Educació infantil -P5-

Objectiu

Explicar, el funcionament de la biblioteca i les normes de convivència necessàries per a un espai d’entrada lliure i d’accés directe als llibres, a la música, al cinema i als ordinadors; a la biblioteca, la lectura és una elecció personal i lliure.

Metodologia

Mitjançant el conte El Lleó de la biblioteca de Michelle Knudsen i amb il·lustracions de Kevin Hawkes, parlarem de les dificultats que té aquest animal per compartir la biblioteca amb els altres usuaris; ho farem de manera interactiva, deixant que els infants dedueixin alguns dels conceptes de convivència i civisme, sobretot, però, volem parlar de tot allò que els permet gaudir de la lectura, com una activitat lliure, d’elecció individual.

Requisits previs per a la sessió

• Cal que els mestres decideixin si volen que els alumnes s’emportin en préstec un llibre. En aquest cas cada alumne haurà de portar el carnet de biblioteca.
  • Durada de la sessió: 45 min.
  • Nombre d’alumnes: un grup classe