De la llavor resistent a la conquesta d’espais de llibertat

Conferència a càrrec de Clara Alegre Baraldes

Durant el tardofranquisme i la Transició, Cardedeu va experimentar un boom cultural molt fort que va mobilitzar centenars de persones. Van sorgir múltiples iniciatives: les Talaies de l’Associació Parroquial de Joves, les Nits de Folk i Jazz del GAT, els cinefòrums d’El Carrilet, les cercaviles de La Cuca, les xerrades del Cercle de Barbats, la creació de RTVC… I la llista encara podria ser més llarga. Què va succeir? Quina en va ser la dimensió? Quines són les seves característiques? Què en queda de tot allò?
Presentació del treball de recerca sobre el moviment associatiu i cultural durant el tardofranquisme i la Transició a Cardedeu, estudi realitzat a través de la història oral amb 25 entrevistes i la recopilació de documents històrics.

T’hi esperem!