EXPOSICIÓ: Quan parles fas màgia

L’exposició “Quan parles fas màgia” forma part d’una campanya del Voluntariat per la llengua que, a partir de la metàfora de la màgia, vol aconseguir que més gent s’animi a formar part d’aquest programa de pràctica oral del català. La proposta del Voluntariat per la llengua (VxL) es basa en la creació de parelles lingüístiques formades per un voluntari o voluntària, que parla català fluidament, i un aprenent o aprenenta, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa.

El programa va néixer l’any 2003 i ja hi han passat més de 150.000 parelles.

El VxL ofereix dues modalitats: presencial (les parelles han d’assistir al lloc de trobada que hagin acordat) i virtual (les parelles fan les trobades a través de plataformes de videotrucada).

L’exposició es podrà visitar sempre que la biblioteca sigui oberta: dt., dj., ds., de 10 a 14h; de dl. a dv. 15.30 a 20h.

L’exposició du vinculat un petit concurs que esperem que animi moltes persones a visitar-la. El qüestionari del concurs (amb butlleta i amb codi QR) té 14 preguntes, algunes de les quals es poden respondre a partir dels panells de l’exposició i d’altres són de llengua. Hi ha dues preguntes per panell. Poden participar-hi els majors de 14 anys i entre els encertants se sortejarà un obsequi consistent en dues entrades per a l’obra Iaia, que es representarà al Teatre Auditori Cardedeu el dissabte 7 de maig, a les 19 h.  Per entrar en el sorteig, cal haver encertat un mínim de 10 preguntes.

La persona guanyadora es donarà a conèixer a través de les xarxes socials de l’Oficina de Català de Cardedeu i de la Biblioteca Marc de Vilalba el dia 1 d’abril del 2022 i ens hi posarem en contacte per telèfon.