LLEGIR EL TEATRE
Vespres de la Beata Verge d’Antonio Tarantino
[Activitat en línia]

Per estrenar-nos en aquesta iniciativa, començarem la temporada amb l’obra Vespres de la Beata Verge, d’Antonio Tarantino, que s’estrenarà a Cardedeu el diumenge 20 de desembre a les 18h. L’Oriol Genís és l’intèrpret cardedeuenc d’aquesta peça teatral que va estrenar-se a la Sala Becket el 15 de novembre de 2012, dins d’un cicle de teatre italià contemporani celebrat el mes de novembre de 2012.

En la segona reposició, el 30 de març al 17 d’ abril del 2016, es va fer al Teatre Akadèmia i al teatre La Seca Espai Brossa, en tercera resposició els mesos de febrer i març de 2020.

Sinopsi: un pare ha vingut a recuperar el cos del seu fill, que s’ha suïcidat a les aigües de la base d’hidroavions. Mentre espera que s’acabi l’autòpsia, en la foscor d’un dipòsit de cadàvers, evoca com va ajudar aquell fil –simulant que en secundava la bogeria- a afrontar i a superar els obstacles i paranys del traspàs durant el transcurs d’una tumultuosa trucada telefònica nocturna. Una decisió extrema genera una entesa fatal en un llenguatge extrem: o millor dit, capaç de desfer els nusos d’una existència “dramàtica”, densa en problemes dispersos, en accidents. Allò que pot afavorir, fora de qualsevol litúrgia, el retrobament amb el mite.

» Fitxa artística

Crítiques de l’obra aparegudes a la premsa:

• Olivares Padilla, Juan Carlos. “El profundo miserere de Oriol Genís: El veterano actor ofrece un recital interpretativo en ‘Vespres de la Beata Verge'” [En línia]. El País. 5 d’abril de 2016. URL
  • Serra, Màrius. “L’altre Tarantino”. [En línia]. La Vanguardia. 2 d’abril de 2016. URL
  • Iglesia, Ana Maria. “L’altre Tarantino” [En línia]. El Núvol. 16 de desembre de 2012. URL

Què us proposem?
Llegir el text i trobar-nos el dilluns 14 de desembre a les 20h del vespre, per fer tertúlia amb en Xavier Ripoll i l’actor intèrpret l’Oriol Genís. Anar a veure l’obra de teatre!! Ja teniu les entrades?

On trobo el text de l’obra?

Lloc de la trobada: La trobada serà virtual mitjançant una plataforma de videotrucada. Si voleu participar-hi cal que ens envieu un correu a:b.cardedeu.mv@diba.cat

Dinamitza la tertúlia: Xavier Ripoll, actor cardedeuenc