ACTIVITAT SUSPESA
LLETRES EN VIU
amb l’escriptora Care Santos

Xerrarem amb l’autora de la novel·la Mentida

Sinopsi: la Xènia lluita per treure bones notes, impulsada per la il·lusió d’entrar a Medicina, però des de fa un temps el seu rendiment és més baix. I és que la Xènia s’ha enamorat, però no d’un noi del seu entorn, sinó d’un fantasma, d’una veu sorgida d’Internet amb la qual comparteix la seva passió per la lectura. Com que la Xènia és decidida i el seu amor virtual no vol quedar amb ella, es proposa sorprendre’l, de manera que comença les seves investigacions amb les poques dades de les quals disposa. I resulta que tot és fals, una mentida, ni la foto ni el nom són reals.

Care SantosCare Santos va estudiar Dret a la Universitat de Barcelona i posteriorment Filologia Hispànica. Va començar la carrera periodística al Diari de Barcelona, i més endavant a diaris com ABC o El Mundo. El 1995 es va donar a conèixer amb un primer llibre de relats, Cuentos cítricos. Després van seguir altres llibres (novel·les i relats). Entre els més importants figuren la novel·la Trigal con cuervos, que va guanyar el premi Ateneo de Sevilla, o Los ojos del lobo, novel·la juvenil que va guanyar el premi Gran Angular. El 2007 va quedar finalista del Premio Primavera de Novela amb La muerte de Venus. Ha estat traduïda a diversos idiomes. El 2013 va guanyar el Premi Joaquim Ruyra de narrativa juvenil per No em preguntis qui sóc. El 30 de gener de 2014 fou guardonada amb el Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull arran de la novel·la Desig de xocolata. Col·labora en diversos mitjans, com El suplement de Catalunya Ràdio. Actualment, és sòcia d’honor de Nocte, l’Associació Espanyola d’Escriptors de Terror. El seu llibre Habitacions tancades s’ha adaptat a pel·lícula per a televisió, guanyant el Premi Zoom al millor guió l’any 2015. El 2017 guanya el Premi Nadal de novel·la amb Media vida, una obra sobre la culpa i el perdó.

Organitza: Institució de les Lletres Catalanes, Oficina de Català de Cardedeu i Biblioteca de Cardedeu.

Lloc de l’activitat: Biblioteca Marc de Vilalba

Aquesta activitat s’ha organitzat amb el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i dins el programa: Lletres en viu*.

* Lletres en viu és el programa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) que promou l’acostament dels autors en llengua catalana als lectors de Catalunya.