PRESENTACIÓ DEL LLIBRE
75 anys de la Biblioteca de Cardedeu

A càrrec de la Regidora de Cultura Nuria Pujolàs Puigdomènech i els tres autors de la Història: Àngels Casals, Ricard Ginjaume i Carme Homs

El 17 d’agost de 2022 la Biblioteca de Cardedeu va fer 75 anys i això vol dir que va ser inaugurada l’any 1947, en plena postguerra i dictadura franquista. En aquell moment només hi havia una única biblioteca a tot el Vallès Oriental, la Biblioteca Popular de Granollers Francesc Tarafa. El llibre posa en clar quines forces i esforços es van fer per a que Cardedeu tingués una biblioteca popular, perquè se li va posar el nom de Marc de Vilalba, com es treballava en aquell moment i quines dones van vetllar per a què fos un espai cultural i social.

Els autors:

Àngel Casals: és un historiador i catedràtic del departament d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona especialitzat en bandolerisme, història militar i formes de violència social.
Ricard Ginjaume: historiador i apasionat de la història. Escrupolós i metòdic en la investigació, li agrada comunicar i explicar els coneixements adquirits. En la seva vida professional ha treballat en diferents projectes d’investigació i difusió cultural a més de treballar a la Biblioteca de Sant Antoni de Vilamajor.
Carme Homs: directora  de la Biblioteca Marc de Vilalba des de 2003.