TALLER D’ESCRIPTURA
El microrelat fantàstic i de ciència-ficció, amb Ricard Ruiz Garzón

De Pere Calders a Julio Cortázar i de Carme Torras a Ana María Shua, sense oblidar Ray Bradbury, alguns dels millors microrelats de la històries els han creat narradors i narradores de ciència-ficció, fantàstic i altres gèneres no realistes. ¿Per què, si sembla el contrari,  la curta extensió és ideal per a mons futurs, altres dimensions, poders imaginaris o atmosferes inquietants? Com i sota quines claus es pot concentrar en poques línies una guspira creativa  que desborda els límits de la realitat? En aquestes dues sessions, l’escriptor i professor Ricard Ruiz Garzón ens farà saber els secrets del raig reductor aplicat a les narratives més extraordinàries.
Què farem en el taller: Ala primera sessió coneixerem la tradició, els referents i els secrets del microrelat no realista, i entre la primera i la segona els posarem en pràctica amb la redacció i la correcció d’un microrelat que podrà ser de ciència-ficció, fantàstic o qualsevol altre gènere no mimètic, a escollir pels participants. L’únic que caldrà deixar a casa seran els límits de la fantasia.
Calendari: dt. 23 i 30 de gener de 18 a 20 h
Imparteix el curs: Ricard Ruiz Garzón
Preu: 16€
Inscripcions accedint al formulari