TRAÇ, TERTÚLIA DE CÒMIC
[Activitat presencial]

Dinamitza la sessió en Sergi Portela

Sinopsi

Javier Olivares i Santiago García, després del Premi Nacional 2015 reeixit amb Las meninas, demostren ambició en una nova obra que transcendeix i enriqueix amb múltiples registres el que seria una mera actualització de la història d’Aquil·les de La Iliada d’Homer. Dos exèrcits porten deu anys batallant a les portes de Troia. D’un costat, els defensors de la ciutat, comandats per Héctor. De l’altre, l’aliança de grecs capitanejada per Agamèmnon. Cansats, farts i polsosos, els aqueus s’enfronten al seu major moment de crisi. Agamèmnon ha ofès a Aquil·les, el dels peus lleugers, el seu principal guerrer. Aquil·les treu foc pels queixals i decideix retirar a les seves forces del conflicte. Ningú aconsegueix fer-li canviar d’idea, ni el seu estimat company Pàtrocle ni el seu lleial camarada Ulisses. La ira d’Aquil·les és inflexible, i l’ombra del desastre plana sobre l’armada grega.

Aquesta és la història contada per Homer, la història de la ràbia d’un home que va aguantar diverses setmanes en una platja de l’estret dels Dardanels. La primera història de la civilització europea.

Exemplars: a la Biblioteca trobareu exemplars disponibles demanats en préstec interbibliotecari que podeu recollir tres setmanes abans de la celebració de la tertúlia
Com participar a la trobada de còmic?
Activitat oberta a la participació però amb l’aforament limitat. Caldrà que ens confirmeu la vostra assistència mitjançant un correu electrònic: b.cardedeu.mv@diba.cat.