TRAÇ, TERTÚLIA DE CÒMIC
Temporada de rosas, de Chloé Wary

Sinopsi
Enguany Bàrbara ha d’estudiar per a la selectivitat. Però el que li remou les entranyes és el futbol. Bàrbara és la capitana de les Roses, l’equip femení del club de la seva ciutat i, aquesta temporada, ella i les seves companyes tenen gana de victòria. No obstant això, malgrat els durs entrenaments, el club local es queda sense subvencions i decideix afavorir a l’equip masculí per a portar-lo al campionat. Les jugadores hauran d’elevar la seva veu per a lluitar contra la injustícia…

Chloé Wary s’inspira en la seva adolescència en els suburbis de París, així com en la seva experiència com a jugadora en el club de la seva ciutat natal per a comptar la baralla de les Roses: “Bàrbara no és una víctima per a res, com se sol imaginar a les noies que viuen en l’extraradi –afirma–. Ella i les seves amigues encarnen una feminitat forta, potent i assumida. La droga i la violència existeixen, però, malgrat els clixés, una pot viure aliena a això. Nosaltres en el barri no ens amagàvem en les ombres, el carrer era nostre!”.

Temporada de Roses, íntegrament dibuixat amb retoladors de colors, va rebre el Premi del Público en el Festival de Còmic de Angoulême 2020 i el Premi Artemísia de creació femenina 2020 en la categoria emancipació.

Dinamitza la sessió: Sergi Portela

Exemplars: a la Biblioteca trobareu exemplars disponibles demanats en préstec interbibliotecari que podeu recollir tres setmanes abans de la celebració de la tertúlia.

Com participar a la tertúlia? Caldrà que ompliu aquest formulari. La inscripció és individual. He d’omplir un formulari per persona.

Aforament limitat.