TERTÚLIA LITERÀRIA
Robatori d’Ann-Helén Laestadius

Sinopsi:
L’Elsa té nou anys i pertany a una família de pastors de rens. Un dia d’hivern, veu com un home mata salvatgement la Nástegallu, la seva cria de ren, i l’amenaça perquè no en digui res. Quan per fi guanya forces per explicar-ho, la policia descarta investigar l’assumpte i el classifica com un simple robatori.
Robatori és una afirmació valenta cap a una part de Suècia de la qual no s’acostuma a parlar. Una novel·la sobre com la xenofòbia, el suïcidi, l’alcoholisme i el canvi climàtic amenacen la cultura sami, i sobre les tensions que es despleguen quan les idees modernes xoquen amb una cultura tradicional que té unes estructures patriarcals molt arrelades.
L’autora:
Ann-Helén Laestadius (1971 Kiruna, Suècia) es sami y d’ascendència torneladiana, dues de las minories nacionals de Suècia. Escriptora y periodista..
Font: Editorial Navona
Dinamitza: Raimon Portell
Com participar a la tertúlia? Si no disposeu del llibre, a la biblioteca us en podem proporcionar un exemplar.