TRAÇ, Tertúlia de Còmic
Bella muerte, de Kelly Sue DeConnick i Emma Ríos

Sinopsi:
DeConnick i Ríos parteixen d’un western d’aspecte clàssic per, a continuació, distorsionar-lo i convertir-lo en una cosa totalment nova, on allò inesperat es converteix en habitual. Bella Mort és una sèrie que combina el realisme màgic de Sandman amb la brutalitat del western crepuscular de Predicador, i ja aquesta primera entrega va ser nominada a diversos premis Eisner el 2014: Sue DeConnick com a millor guionista, Emma Ríos per millor llapis/entintat i millor portada, i Jordie Bellaire a la categoria de millor color. El primer número, dels 5 còmic books dels quals es compon el primer volum, va esgotar la tirada inicial de 57.000 exemplars.

De Connick descriu en una entrevista l’origen de la història, basada en els cants de cec, dels quals li havia parlat Emma Ríos: “Al nostre llibre hi ha un parell de captaires que arriben a una mena de mítica ciutat de l’Oest i expliquen la seva història. Una història que parla de l’amor d’Albañil per Bella, de la seva unió i de com, després del matrimoni, Albañil es consumeix amb la idea que altres homes admirin la seva Bella. Així que –continua DeConnick– construeix una torre de pedra i la tanca a dins. Bella, sense la carícia del vent i la calor del sol comença a pansir-se i mor. Mort va a buscar-la, però també cau embruixat i engendra una filla amb ella. No obstant, la filla no és suficient per lligar-la al nostre món. La mort apenada s’emporta la nena amb ella i la cria al món entre els vius i els morts per convertir-la en un esperit de venjança i castigar els qui maltracten els innocents. En diem Ginny, conclou.

Per la seva banda, Emma Ríos assegura que necessitava clavar el to visceral i poètic del guió, i confessa que, durant mesos, es va dedicar a veure un western (o una pel·lícula de samurais) cada dia i que Sergio Leone i Masaki Kobayashi es van convertir en les seves muses, especialment a causa de les seves peculiars estètiques i tempos, propers a allò oníric.

Premi a la millor obra internacional a Expocómic (Madrid, 2014)

“Una lectura densa, barroca però no recarregada, on no tot és el que sembla. […] El dibuix d’Emma Ríos és simplement espectacular. No només demostra una sintonia perfecta amb l’ideari argumental de Kelly Sue, sinó que construeix del no-res una atmosfera única, a l’alçada dels més grans”. Pedro Monje. Zona Negativa

Informació extreta de Astiberri Ediciones

Tertúlia dinamitzada per: Sergi Portela

A la Biblioteca de Cardedeu disposarem d’exemplars per deixar-vos-els en préstec.