TRAÇ, Tertúlia de Còmic
Only yesterday, de Hotaru Okamoto i Yuko Tone

Taeko Okajima és la protagonista d’aquesta història original de Yuko Tone i Hotaru Okamoto: un manga publicat en dos volums amb el títol Only Yesterday de Dolmen Editorial, i portat a la gran pantalla per Isao Takahata, també director de l’exitosa La tumba de las luciérnagas, amb el nom de Recuerdos del ayer.

El còmic narra, en primera persona i des del present anècdotes i vivències de Taeko a l’edat de deu anys. La narradora és la pròpia protagonista: una toquiota jove, alegre i responsable que treballa en unes oficines de la capital, incapaç d’oblidar les seves aventures quotidianes d’infantesa.

Malgrat que el manga se centra exclusivament en la fase primerenca i despreocupada de Taeko i en cap moment no s’identifica ni textualment ni gràficament quina és la situació present de la narradora, en canvi el llargmetratge és protagonitzat per la Taeko adulta. Ella, en forma de flashback, i durant un període de vacances, fa memòria dels seus peculiars i divertits records de fa quinze anys. [Text extret del web www.culturista.cat]

Tertúlia dinamitzada per: Sergi Portela

Com participar a la tertúlia?
A la Biblioteca disposeu d’un exemplar que us podeu endur en préstec.